lördag 30 april 2011

Ghaddafi vill förhandla med NATO

Ghaddafi vill förhandla med NATO efter att bombningarna blivit alltmer effektiva - bombningar Ghaddafi beskriver som orättfärdiga. Han ämnar dock inte lämna makten.

– Jag har inga officiella funktioner att lämna ifrån mig: Jag kommer inte att lämna mitt land och jag ska slåss tills jag dör, dundrade han och tillade sedan att han var redo att att förhandla med USA och Frankrike, skriver DN.


Erbjudandet avvisades dock av såväl NATO som rebellerna, och NBC:s Richard Engel beskriver i följande klipp Ghaddafis tal bara som hans senaste strategi. Ghaddafis styrkor har också uppgetts begå våldtäkter och även agerat i Tunisien:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Källa: DN

Se även tidigare inlägg:

NATO bombar effektivt Ghaddafis byggnader 20110425

Inga kommentarer: