lördag 21 januari 2012

Spänningen i Romney-Gingrich-fajten tilltar

Spänningen i South Carolina i kampen mellan Mitt Romney och Newt Gingrich tilltar. Enligt en mängd opinionsundersökningar har Romney fallit rejält i ledning, och enligt några undersökningar leder nu Gingrich.

Två endrosements har också kommit in. Virginias guvernör Bob McDonnell har endorsat Mitt Romney, medan actionskådisen Chuck Norris (som 2008 stödde Huckabee) har endorsat Newt Gingrich:

Med en dag tills valet är spänningen förstås stor. Här har MSNBC ett inslag om sluttimmarna i delstaten:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Och här har Fox News ett annat inslag om saken:



Se även tidigare inlägg:

Chuck Todd analyserar Newt Gingrichs momentum 20120120

------------------

Läs även bloggduellen (än så länge två av tre delar vardera) mellan mig själv och John Gustavsson där denne endorsat Romney medan jag endorsat Gingrich. Det första inlägget i duellen är alltså inlägget längst ner:

Ronie:
Varför jag fortfarande stöder Gingrich över Romney 20120117

John:
Varför jag fortfarande stöder Romney över Gingrich 20120103

Ronie:
Varför jag stöder Gingrich över Romney 20111221

John:
Varför jag stöder Romney över Gingrich 20111203

Inga kommentarer: