söndag 26 augusti 2012

Mitt Romney på katolsk TV om tro, politik och religionsfrihet

Mitt Romney intervjuades i onsdags på katolska EWTN med Raymond Arroyo om religionsfrihet och trons vikt för nationen:



En av de saker jag skrivit om återkommande de senaste två åren är det katolska väljarblocket som står i ett vägskäl som aldrig förr, varför jag också stödde Newt Gingrich (senare Santorum) som konverterat till katolicismen, pg a att jag ansåg att det skulle kunna bidra till att locka katolska väljare till republikanerna. Mitt Romney har dock valt katolske Paul Ryan som vice-presidentkandidat, vilket är första gången i historien ett presidentteam saknat en protestantisk kandidat.

Helt uppenbart verkar de också tillsammans göra vad de kan för att sträcka ut en hand till de katolska väljarna.

Se även tidigare inlägg:

Fader Jonathan Morris om Paul Ryan och de katolska rösterna 20120812

Inga kommentarer: