söndag 22 november 2015

Mia Love endorsar Marco Rubio

Kongresskvinnan- och te-party-stjärnan Mia Love från Utah, har beslutat att endorsa Marco Rubio i republikanernas primärval. Här gör hon sitt uttalande:



Källa: NBC

Själv anser jag att Rubio är bättre än de flesta kvarvarande GOP-kandidater. Likväl anser jag att han inte räcker till. Det man nu ser av honom, är toppen av vad han är kapabel att prestera. Och det räcker helt enkelt inte.

I Jeb Bushs fall är det motsatsen, han visar ungefär det sämsta han kan prestera, det räcker inte heller. Men det finns betydligt mer under ytan (i egenskap av praktisk politiker åtminstone; han är en usel kampanjare - hundrafaldiga gånger sämre än sin storebror).

Under alla år jag följt Marco Rubio (vilket jag gjort längre än de flesta svenskar, sedan maj 2009) så har min respekt för honom minskat, inte ökat. Och den Rubio-eufori som nu kännetecknar många i Sverige (i synnerhet om de väljer mellan honom och typ Donald Trump) var ungefär vad jag kände när jag upptäckte honom.

Men sedan dess har han fallit i aktning av otaliga skäl jag får dra i ett annat inlägg. I mitt tycke har han blivit bättre på att prata på ungefär samma sätt som han pratade 2009, men har han blivit en bättre politiker? Mitt svar är att han inte är i närheten av nu avhoppade kandidater som Scott Walker och Bobby Jindal. Men bättre än Carson och Trump? Självklart. De säger dock inte speciellt mycket.

Med det sagt finns möjligheten att jag likväl måste endorsa honom, om han skulle bli siste man att stoppa Trump och Carson.

Se även tidigare inlägg:

Den fjärde GOP-debatten 20151111

-----------

Möt Marco Rubio - kanske Floridas kommande Republikanske Senator? 20090527

Inga kommentarer: