onsdag 20 april 2016

Ronie intervjuas av USA-portalen

usaportalen.se - en ny USA-blogg som drivs av några studenter, där Anton Johansson inviger med att intervjua mig.

Lite nedbantat, då jag tenderar att skriva litanior, men ändå några av mina tankar om amerikansk politik där jag förklarar vad jag anser vara problematiken med svensk media och mycket annat.

Sånt här är mycket roligare än universitetsakademikernas skriverier. De är alldeles för stenseriösa och tror oftast att de har mer koll än andra (vilket de kanske har ibland, men för att citera Ronald Reagan: "the problem with our well meaning liberal friends, is not that they are ignorant, it's just that they know so much that isn't so").

Det här är mer en slags fanzine-stil-intervju, för er som likt mig läste sådant på 1990-talet.

/ Ronie Berggren

Se även tidigare inlägg:

Anton Johanssons gästinlägg på Amerikanska nyhetsanalyser:

Gästskribent Anton Johansson: Internetfrågorna bekymrar Bernie Sanders 20151124

Inga kommentarer: