onsdag 7 november 2012

Min valprognos 2012: slutsatser

Det verkar som jag misstog mig i tre stater: Colorado, Virginia och troligtvis Florida. Jag gav alla tre delstater till Romney, men det blev Obama som vann dessa (eller átminstone tvá av dem).

Största överraskningen blev förstás Florida där Romney förväntades vinna. Anledningen till mitt misstag var att jag underskattade antalet demokrater som valde att rösta i detta val. Om Obama vinner Florida uppfylls mitt skrällscenario ett. Hur kan detta tolkas? Skrällde Obama? Nej det gjorde han inte. Även om Obama vinner Florida sá har det varit en mycket jämn kamp báde där samt i Virginia och Ohio.

I övrigt blev även North Carolina nágot av en nagelbitare. Jag hade dock betecknat delstaten som en trolig, och inte säker, seger för Romney, sá jag ver inte helt ute och cyklade där.  

Se även tidigare inlägg:

Min valprognos 2012 20121107

Inga kommentarer: